Rád čtu, mám velký přehled o knížkách, umím o nich vyprávět, vybrat zajímavé a doporučit je ostatním. Čtu pravidelně časopis Světýlko, umím vybrat zajímavé články pro svoji šestku. Rád navštěvuju knihovnu, půjčuju si knížky, včas je vracím a případně vím, jak si prodloužit výpůjční dobu.
1. Vztahy mezi postavami
- Startovní výzva
- Popíšu tři vztahy mezi lidmi ve vybrané knížce.
2. Seznam knížek
- Zaznamenávám si, které knížky jsem přečetl (název, autora/ky, kdy jsem knihu dočetl, jak dlouho jsem knihu četl, čím mě zaujala a jednu zajímavou myšlenku).
- Mám takto sepsáno alespoň deset knih.
3. Vyznám se v knihovně
- Alespoň třikrát jsem navštívil knihovnu a půjčil jsem si z ní pokaždé knížku.
- Knížky vracím včas, pokud výjimečně ne, zaplatil jsem zpozdné.
- U libovolné knížky si umím prodloužit výpůjční dobu, pokud je to třeba.
4. Doporučení
- Doporučím kamarádovi nebo kamarádce knížku, kterou začne číst. Společně se pobavíme o tom, co se v knížce dělo.
5. Knižní inspirace
- Přečtu si knížku, pak se podívám na její filmové nebo divadelní zpracování a vzájemně je porovnám.
- Na schůzce či výpravě pak řeknu družině, v čem se jednotlivé verze lišily.
6. Poezie / /
- Vyberu si oblíbenou básničku, přednesu ji družině či na besídce, nebo ji výtvarně ztvárním.
7. Jak vzniká knížka
- Vyberu si knížku a zjistím, kdo se na jejím vzniku podílel (ilustrátor/ka, nakladatel, překladatel/ka…).
- Najdu si (např. na internetu), jak knihy vznikají.
8. Vyprávím děj /
- Vyberu si libovolnou knížku a její děj převyprávím družině.
9. Čtu Světýlko /
- Vyberu z posledních dvou Světýlek zajímavý článek, který doporučím vlčatům. Vysvětlím jim, proč by si ho měli přečíst.
10. Oblíbený spisovatel/ka
- Vyberu si oblíbeného autora/autorku knížek a zjistím informace z jeho/jejího života. Vytvořím plakát, který si umístím v pokojíčku nebo v klubovně.